2016. július 23., szombat

Mégsem akkora üzlet az okosóra?

marketing okosóra apple 2
Okosóra 2

Feleannyi kütyüt adnak el, mint tavaly ilyenkor


Hiába a legtalálékonyabb marketing kampány, a megannyi tömeges SMS küldés, az Apple okosórájából egyre kevesebbet adnak el. Az eladások nemcsak hogy visszaestek, de magukkal rántották a többi kütyü eladási statisztikáját is.

A tavalyi 3,6 millió darabos eladás után idén csak 1,6 millió darabot vettek az okosórából. Ezzel együtt az Apple piaci részesedése is a felére csökkent. Vélhetően elmúlt az újdonság varázsa, és a vásárlókat nehéz meggyőzni arról, hogy miért is van szükségük egy ilyen plusz kütyüre.

A cég nem csak a marketing kampány stratégiáján változtat a jövőben, de az óra újratervezésével is foglalkoznak. Mindenekelőtt kidobták a tekerőgombot, melyet már a megjelenéskor kétkedve fogadtak a kritikusok. Teljesen átdolgozták a szakemberek a watchOS-t is, az UX-guruk teljesen új élményeket ígérnek a vásárlóknak.

A legtöbb szakember és piackutató egybehangzó véleménye szerint, az Apple piacvezető mivolta csak a remek marketingnek, a kiváló reklám szakembereknek köszönhető, valamint a márka presztízsének. Maga a kütyü nem igazán üti meg a mércét, ezért lehet szükséges, a lehető leghamarabb előrukkolni a Watch2-vel.

2016. július 15., péntek

Havidíjas Windows lehet a Microsoft titka

Windows 10 Microsoft Enterprise
A Windows konstrukció reklámja

Körvonalazódik a szoftvergyártó marketing stratégiája


Az utóbbi időben a Microsoft minden marketing csatornán azt az információt igyekszik terjeszteni, hogy július végéig mindenki frissítse ingyen számítógépét a Windows 10-es operációs rendszerre. Már csak a tömeges SMS küldés és az SMS kampány nem volt bevetve a reklám hadjáratban. Többen is felvetették, hogy mi értelme van az ingyenes Windows frissítésnek, és hogyan fog alakulni az operációs rendszer árazása augusztustól.

Keveset fizessenek, de többször


A most napvilágot látott információk szerint a szoftvergyártó bevezeti a havidíjas fizetési rendszert, így nem kell a felhasználóknak megvásárolni a drága rendszert. A hírt ugyan még ebben a formában nem jelentették be a cég marketinges szakemberei, de az üzleti változatról már lehet tudni konkrétumokat.

A cégek számára a Windows 10 Enterprise változata havonta 7 dollár lesz, dolgozónként írja a hwsw.hu hírportál. A havidíjért cserében a cég aktív és passzív, naprakész biztonsági szolgáltatásokat is nyújt majd felhasználói számára.

A havidíjas konstrukció életképességét remélik attól, hogy az eladási jogot a viszonteladók is megkaphatják, tehát a hardverértékesítők is profitálhatnak az új rendszerben.

A cégeknek szánt Windows két verzióban lesz elérhető: Windows 10 Enterprise E3 és E5. A különbség a kettő között egy kiegészítő szolgáltatás, a Microsoft-féle IT-biztonsági rendszer, a Windows Defender Advanced Threat Protection (WDATP) csak az E5 verzióhoz jár.

Izgatottan várjuk, hogy a Microsoft mikor küldi majd a tömeges SMS-t a mezei felhasználók részére szánt rendszerek áraival.