Csoportos üzenet küldés: SMS kampány

Ha már kaptál kedvenc üzlethálózatodtól olyan szöveges üzenetet a mobilodra, amelyben egy új akciójukra, termékükre, szolgáltatásukra hívták fel a figyelmedet, akkor valószínűleg gondoltál arra, hogy nem te vagy az egyetlen, aki azon a napon, abban az órában vagy ugyanabban a percben szintén megkapta ugyanezt az SMSt. Mégis, ha a neved ott áll az üzenet elején, kialakul az a képzeted, hogy személyesen téged szólítottak meg és
csoportos sms üzenet küldés
Nemcsak te kaptál SMS üzenetet - ez egy kampány!
nem gondolsz arra, hozzád hasonlóan országszerte több ezren vagy inkább több tízezren kitöltötték a törzsvásárlói kártya igénylésekor azt az űrlapot, amelyen neved és mobiltelefon-számod szerepelt - innen vették az adataidat. Nem, a marketingigazgató előtt nem jelent meg a te arcod, amikor megnyomta a tömeges SMS küldést lebonyolító rendszer indítógombját légkondicionált huszadik emeleti elegáns irodájában. Mégsem érzed úgy, hogy manipulálnának. A kapott információt hasznosnak tartod, a kapott reklámüzenetet gesztusként értékeled és ha a termék is elnyeri tetszésedet, szívesen megvásárlod akciós áron. Milyen jó hogy azonnal értesítettek!

Az üzlethálózat marketingigazgatója pontosan ilyen reakcióra számított a cég SMS-kampányának megtervezésekor: a csoportosan küldött reklámüzenet célba talált.

A sikeres SMS-kampány feltételei


Az üzletpolitikai aspektusokba most ne menjünk bele és a vásárló magatartás pszichológiáját illetően is legyen elegendő a fentebbi példázat. Itt arról szeretnénk szólni bővebben, hogy sikeres SMS-kampány csak az esetben bonyolítható le, ha a megbízó olyan céget választ az akció lebonyolításához, amely a tömeges üzenetküldéshez elegendő erőforrással rendelkezik.

Az ugye nyilvánvaló, hogy a címlistákról a nevek és telefonszámok beolvasása, valamint a kézbesítési folyamat automatizáltan történik. Az ehhez szükséges megfelelő számítógépes programok futtatása eleve nagy hardverteljesítményt igényel, az adatbázis biztonságos tárolása és a rajta végrehajtott válogatási-szűrési és nyilvántartási műveletek nagy kapacitást igényelnek. Ennél is nagyobb szerveroldali támogatásra van szükség az esetenként százezres vagy akár milliós nagyságrendben elküldendő SMS üzenetek biztonságos és gyors kézbesítéséhez. A visszajelzések regisztrálása, az adatelemzés, a statisztikák kezelése ás mennyiségi kiértékelése szintén nagy számítógép kapacitásokat foglal le. Épp ezért az ilyen szolgáltatásokhoz a legcélszerűbb dinamikus VPS szervert, azaz felhő alapú szerverhálózatot alkalmazni.

Ebből következően, ha történetesen te vagy az a bizonyos marketingigazgató, az SMS-marketing kampány technikai részével olyan céget bízzál meg, amely jelentős szerverteljesítményt tud biztosítani céljaid eléréséhez és a legnagyobb biztonság mellett tehet eleget ügyfelei elvárásainak.

A csoportos üzenetküldés előnyei


A piackutatás igazolja, hogy a csoportos SMS küldés a legalkalmasabb metódus arra, hogy a vállalati vezetés (menedzsment) közvetlen kapcsolatot tartson a célcsoportként meghatározott ügyfélkörrel. Előnyei
  •  a mobilüzenetekkel szembeni vásárlói bizalom,
  • a közvetlen személyre szabott megszólíthatóság,
  • az egyidejűség,
  • és maga a tömegesség,
amely révén a legtöbb embert a legrövidebb idő alatt lehet elérni.

 Ismered az SMS Gateway rendszert?


Ha vásárló vagy, ez fölösleges ismeret, de ha te vagy a vállalatnál, intézménynél vagy politikai pártnál az, akinek le kell bonyolítania az esemeskampányt, akkor tudnod illik, hogy az SMS Gateway rendszer olyan csoportos üzenetküldő szolgáltatás, amely mobileszköz használata nélkül, azaz számító vagy tabletgépről küld szöveges üzeneteket mobiltelefonra az internethálózaton (és általában egy felhőszerveren) keresztül. Alkalmazási területe: adatbázis alapú SMS-kampány indítása, személyre szabott rövid szöveges üzenetek küldése ügyfélkör számára.

Ajánlott szolgáltató:
A csoportos üzenet küldés lényegében nem más, mit egy SMS-kampány rövid időn belüli lebonyolítása mobil telefonokra küldött szöveges reklámüzenet tömeges kézbesítése formájában.

1 megjegyzés:

  1. Azt imádom az ilyen jellegű cikkekben, hogy semmilyen nagy durranásról nem számol be. Úgy értem a cikk elvezet egy olyan szolgáltatásra, amely valamihez technikai segítséget ad, de a lényeg szerintem az 5000 dolláros kalapácsütésben van. Azaz azokra a mobilszámokra küldi ki az üzeneted, amelyek a Te adatbázisodból vannak, azaz a Te már meglévő ügyfeleid.

    Innentől kezdve meg pusztán tényleg csak a technikai kivitelezés kérdése ez az SMS küldés. Bármelyik mobilszolgáltatóval meg lehet állapodni megfelelő mennyiség esetén egy jó árban, sőt... átalánydíj fejében unlimit lehetőség is van SMS küldésre. Szóval tök mind1 milyen szoftvert, vagy melyik szerveremet nevezem ki célorientáltan eme SMS küldő feladat (lehetőleg ütemezett végrehajtására). A lényeg és a SIKER abban a folyamatban volt ahogy az ügyfeleket megszereztük a többi csak körítés.

    Más lenne a leányzó fekvése ha azt mondanák hát van egy - egy adatbázisunk ahol ilyen és olyan érdeklődésű emberek megadták a mobilszámukat és szívesen fogadnak érdeklődésükkel releváns SMS-ket, s ehhez ajánlana a cég mondjuk egy nagyon kedvezményes árajánlatot. Egy ilyen szolgáltatás tenne valamit hozzá az előbb említett 5000 dolláros kalapácsütéshez :D

    VálaszTörlés